SAPS Kardashian Woolworths Karaoke Train White Friends Welsh Shenanigans lol funny
Photo Cred: On File | Supplied

Has news broadcaster Africa News Network 7 (ANN7) misspelt the University of “Fart Hare” on-screen? Allegedly so.

This according to a photograph that appeared on Twitter on Friday‚ tickling the funny bones of the social media site’s users.

The University of Fort Hare (or Fart Hare) is a public university in Alice, Eastern Cape, South Africa.

It was a key institution of higher education for black Africans from 1916 to 1959. It offered a Western-style academic education to students from across sub-Saharan Africa, creating a black African elite. Fort Hare alumni were part of many subsequent independence movements and governments of newly independent African countries.

The university has been in the news as students have been protesting for several days leading up to the university’s centenary celebrations today.

They have vowed to intensify their demonstrations until management adequately addresses their demands.

The photograph of a television‚ apparently tuned in to the channel‚ shows the words‚ “University of Fart Hare to celebrate centenary today‚” across the bottom of the screen.

https://twitter.com/KenichiSerino/status/733579943909588994

Catherine Schulze tweeted: “Ah the entertainment from #ANN7 is back again with a bang!”

Sydney Butler weighed in with a solution‚ “#ANN7 just wrote “Fart Hare” instead of “Fort Hare”. Look guys‚ my copy-editing fees are very competitive. This can’t keep happening.”

Kenichi Serino said‚ “Yes‚ @ANN7tv has been running a chyron all morning calling the alma mater of Mandela and Robert Mugabe: “Fart Hare”.”

Chris Snelling wrote that the channel should be relocated‚ “out of news section of DSTV and relocated to comedy channels”.

Her Slayship‚ @MissLopi‚ said: “Even on a keyboard‚ the O is far from the A. So how do you then type FART instead of FORT[?] Also ANN7 really need to get it together.”

Charles Leonard’s message to the broadcaster was: “#ANN7 — Fartoo many mistakes!”

Rupert Koopman claimed to know why the alleged error had happened: “ANN7 will stop at nothing to be Mzansi’s most popular news channel.”

The alleged error does not appear on ANN7’s website.

Have something to add to this story? Share it in the comments or follow GoodThingsGuy on Facebook & Twitter to keep up to date with good news as it happens.

Facebook Comments

About the Author

Brent Lindeque is the founder and editor in charge at Good Things Guy.

Recognised as one of the Mail and Guardian’s Top 200 Young South African’s as well as a Primedia LeadSA Hero, Brent is a change maker, thought leader, radio host, foodie, vlogger, writer and all round good guy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *